Türk Sahil Güvenlik coşkuyu verince… Türk yelkenli Yunan’a karşı

Yunan Sahil Güvenlik teknesi, Türk yelkenli tekneyi taciz etti; Türk askeri “rotanızı değiştirmeyin, tam yol ileri” deyince Yunan Sahil Güvenlik arkasına bile bakmadan kaçtı.
Mevlüt Peker
26 Temmuz 2022, Salı - 17:38
Türk Sahil Güvenlik coşkuyu verince… Türk yelkenli Yunan’a karşı

Yunan askerleri; İstanbul’da başlayan ve Bodrum’da sona eren 51. Deniz Kuvvetleri Kupası Uluslararası Açık Deniz Yat Yarışını, Bodrum açıklarında sabote etmek istedi. Türk Sahil Güvenlik ekipleri taciz edilen yelkenli tekneye anons geçerek “Dümeninizi kırmayın, rotanızı değiştirmeyin, yarış bırakmayın, tam yol ileri” diyerek, Yunan askerini püskürttü.

Türk askeri, Yunan askerini kovaladı

Uluslararası açık deniz yat yarışındaki teknelere yönelik tacizde bulunan Yunan askerleri, yarış teknesini batırmak için sahil güvenlik botunu defalarca teknenin üzerine sürerek 9 mürettebatın canlarını tehlikeye attı. Yunan askerlerinin tacizine karşı Türk sahil güvenlik ekipleri, Yunan Sahil Güvenlik botunu kovalamaya başladı.

Türk Sahil Güvenlik: Dümeni kırmayın, tam yol ileri

Yunan Sahil Güvenlik ekibi özellikle bayrak kırmızısı rengindeki “Good Day sunshine” isimli yelkenli tekneyi gözüne kestirerek taciz etmeye başladı. Yakın mesafeden dalga yaratarak defalarca alabora etmeye çalıştığı yarış teknesinin yardımına ise Türk Sahil Güvenlik ekibi yetişti. Yunan Sahil Güvenlik botundan “Burası Yunan Karasuları. Çıkın denizimizden” anonsu geçildi. Türk Sahil Güvenlik ekipleri ise telsizden “Dümeninizi kırmayın, rotanızı değiştirmeyin, yarışı bırakmayın tam yol ileri” anonsu geçerek yarışa katılan teknelere yardım uyarısında bulundu. Bunun üzerine yelkenli tekne kaptanı Murat Tan, Yunan askerlerinin tüm tacizlerine karşın dümenini kırmayarak yoluna devam etti. Yunan Sahil Güvenlik ekipleri ise Türk Sahil Güvenlik ekiplerini görünce kaçmaya başladı.

“Haçlı ordusu gelse rotamızı değiştirmeyiz”

Yunan Sahil Güvenlik botunun defalarca tacizine maruz kaldıklarını söyleyen Yelken antrenörü Murat Tan ise olayı şu şekilde anlattı:

"51'inci Deniz Kuvvetleri Kupası Uluslararası Açık Deniz Yat Yarışı çok önemli ve en prestijli en uzun yarış. Yarış esnasında 30 tekne oluyoruz. Her sene belli bir mesafe geçip buraya ulaşıyoruz. Yarışlar İstanbul'dan start aldı ve biz yol boyunca sorunlarla karşılaştık. En büyük sorunumuzu da Bodrum açıklarında yaşadık. Yunan Sahil Güvenliği tacizde bulundu. Sahil Güvenlik botlarımız onların bize yaklaştığını gördüğü an hızlı bir şekilde yardımımıza geldiler. Biz yelkenli tekneyiz, yarış için denizdeyiz. Öğrencilerimiz var teknede, yelken okulu olduğumuz için onlarda bizimle yarıştı. Önce geldi önümüzden döndü ve daha sonra dalga yaptı. Tekneyi batırmaya yönelik bir hareket izlediler. Neden olduğunu bilmiyoruz ama Deniz Kuvvetleri Kupası yarışları olduğunu biliyorlar. Bizim teknemiz tek bayrak kırmızısı tekne belki de onu görerek geldiler. 30 dakika boyunca zorlu bir süreç geçirdik. Dümenimiz arızalı, acil durum dümeniyle mücadele ediyoruz. Ekip rüzgardan dolayı tutunmaktan zorlanıyor. Dalga oluşturuyorlar, riskli ortam yapıyorlar ve bu arada motorumuz çalışmıyor sadece yelkenimiz var. Sahil Güvenlik geldi, komutan telsizden anons geçti, yarışan tekne sakın rotanı değiştirme. Biz de telsizden rotamızı değiştirmeyeceğiz dedik. Haçlı ordusu gelse rotamızı bu saatten sonra değiştirmeyiz. Teknede 9 kişiydik bizin için çok heyecanlı ve korkutucuydu. Yaptıkları dalgadan dolayı biraz su aldık. Bizden biraz uzaklaştı ama bizim Sahil Güvenlik Komutanlığı ekiplerimiz peşini bırakmadı."

Oğuzhan Uçoğlu ise "Korku dolu bir 30 dakika yaşadık. Bu kadar ciddi bir şey daha önce yaşamadık. Batırmaya çalıştılar, gerçekten ürkütücüydü. Türk Sahil Güvenlik ekibinin rotanızı değiştirmeyi deyince biz rotamızda kaldık" şeklinde konuştu.

İsmail Kaan Bozkurt da, “Yunan tacizine maruz kalmak beni çok korkuttu. Çok hızlı ve süratli şekilde üzerimize tehlikeli hamleler yaptılar” diye konuştu.

Cep telefonu kamerasıyla çekilen görüntülerde Yunan Sahil Güvenlik ekibinin yaptığı taciz gözler önüne serildi.