Gürsel Baran çözüm önerilerini anlattı

Ankara Ticaret Odası Başkanı Gürsel Baran, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş ile yaptıkları görüşmenin detaylarını anlattı. Türkiye Ekonomi Şurası'na da değinen Baran, koronavirüs salgınına karşı ekonomik anlamda alınması gereken çözüm önerilerinden bahsetti.
Zeliha Demirci
01 Aralık 2020, Salı - 11:59
Gürsel Baran çözüm önerilerini anlattı

Ankara Ticaret Odası Başkanı Gürsel Baran, Habertürk ekranlarında Gün Ortası programına canlı yayın konuğu oldu. Baran, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş ile yaptıkları görüşmenin detaylarını paylaşırken,  Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı Türkiye Ekonomi Şurası'nda dile getirdiği çözüm önerilerini anlattı.

"ABB: Elde kalan ürünleri alabilirim"

Baran, ABB Başkanı Yavaş'ın pandemi döneminde kapanan sektör temsilcileriyle bir araya geldiği toplantının umut verici olduğunu ifade etti. Toplantı sırasında bir lokanta sahibinin "Benim elimde tonlarca et, tonlarca gıda malzemesi var. Bir restoranda kullanılacak malzemelerin hepsi var" dediğini aktaran Baran, ABB'nin karantina döneminde vatandaşlara sabah kahvaltısı ve akşam yemeği dağıttığını hatırlatarak Büyükşehir'den elde kalan ürünleri alma tavsiyesi geldiğini söyledi.

"ABB'den servisi siz yapabilirsiniz tavsiyesi"

Biz sabah ve akşam karantinada olanlara evlerine servis yapıyoruz ama ABB olarak buna yetişemiyoruz, problem olmaya başladı. Eğer siz bu işe talipseniz gelin oturalım, konuşalım bu servisi siz yapın" tavsiyesinin de gündeme geldiğini dile getiren Baran, "Aslında o toplantıda güzel sonuçlara varıldı. Biz de ATO olarak elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz." şeklinde konuştu.

"Kira desteğiyle ilgili fikrimize sıcak bakıldı"

Baran, 18 Kasım günü gerçekleştirilen TOBB Türkiye Ekonomi Şurası’ndaki tavsiyelerini ise şu şekilde sıraladı:

“ATO olarak, restoran ve öğrenci yurtları gibi çok zor durumda olan sektörlerin kira desteğiyle ilgili fikrimiz vardı. Sıcak bakıldı.

Tarım Kredi Kooperatiflerinin açtığı marketler onun yanındaki reel kesimin marketiyle ilgili ciddi sıkıntılara neden olabiliyor. Ben kamunun sadece kural koyucu olması gerektiğinin düşüncesindeyim.

"Vergi oranlarımız çok yüksek"

Son 1 yılda tahsilat ve ödeme sıkıntısı yaşıyoruz. Ben bankalarımıza seslendim. Ticari kredi kartlarının taksit sayılarını ve limitlerini artırın. Gerekli güvenceleri verelim ama taksitli ticari kartlarımız olsun. Taksit sayısı 12 ve 18'e kadar çıkabiliyor. Vergilerimizi de bu kartlarla ödeyebilelim. Devletimiz bize gerekli destekleri yapıyor ama onun da kasasını doldurmaya ihtiyacı var. Cebimde nakit olmasa da kredi kartımla vergi ödememi yapabilirim.

Vergisini düzenli ödeyenler var onların gönlünü almamız gerekir. Onlara sizin yanınızdayız demek gerekir.

Reel kesimden bana iletilen matrah artırımı, stok affı ve kasa affı ile ilgili ciddi talepler vardı. Bunları maliye bakanımıza ilettim.

Vergi oranlarının çok yüksek olduğunu, Avrupa Birliği standartlarının da çok üstünde olduğunu ve kayıt dışını artırdığını bu sebeple de haksız kazanç ve rekabete yol açtığını söyledim. KDV başta olmak üzere yeni düzenlemelerin gelmesi gerektiğini düşünüyorum.

Reel kesimin KDV alacakları ile ilgili sıkıntı yaşıyoruz. Bunların bir plan program çerçevesinde ileri tarihli vadeli hazine bonosu şeklinde ödenebilir. Mahsuplaşmayla ödenebilir, ödeyeceğimiz vergilerden düşerek ödenebilir. Bunların önemli olduğunu söyledim.

İstihdamın üzerindeki vergi yükünün fazla olduğunu ilettim.”